Fortsat
fremgang for MICCAR RACING
Det blev et Classic Race Aarhus med fortsat
fremgang for Carsten Lorenzen og MICCAR RACING, da TCR Denmark gæstede
den snævre asfalt, omgivet af beton.
Holdet fra Marstrup nær Haderslev havde
allerede erfaring fra banen tilbage fra 2017-sæsonen, men det var
første gang Carsten gæstede gaderne omkring Mindeparken i Honda
Civic-raceren.
Selvom det næsten var en måned siden det
seneste TCR løb, har der bestemt ikke været stille hjemme på værkstedet.
I forbindelse med Grand Prix Danmark døde motoren nemlig, og der
måtte skaffes en anden. Det lykkedes ved hjælp af holdets gode
sponsorer, samt hurtig levering fra J.A.S. Motorsport.
Foto: MICCAR RACING
Løbsweekenden i Aarhus startede allerede
fredag ved middagstid, hvor der skulle køres to træninger. Den første
blev brugt som funktionstest for den nye motor, hvorefter træning
2 blev til nogle godkendte omgange, med 18. hurtigste tid til følge.
Det måske allervigtigste programpunkt på
weekendens tidsplan var kvalifikationen. Jo længere man ville
komme frem i feltet, jo mindre var chancen for eventuel kontakt
med konkurrenter. Her lykkedes det at sætte 17. hurtigste tid af
alle, tidsmæssigt meget tæt på de tre kørere foran ham.
Herefter var der 6 timers ventetid inden det
første heat af tre skulle køres. Det blev til en udmærket start
for Carsten, som hurtigt rykkede et par pladser frem i feltet. Der
var nogle konkurrenter som flettede hjul i de første sving, men
det lykkedes Lorenzen at holde sig ude af det og kunne tage målflaget
på 14. pladsen, hvor han undervejs havde sat en omgangstid, der
var næsten to sekunder hurtigere end i kvalifikationen.
Foto: MICCAR RACING
Søndag formiddag skulle heat 2 køres, men
da de røde lamper slukkede gik bilen i stå. Heldigvis for
Lorenzen fik han hurtigt liv i bilen og da man er langt nede i
fart i sving 1 i Aarhus, så havde den grønne Honda hurtig
kontakt til feltet igen.
Nogle omgange inde i løbet var der et uheld med tre
involverede biler, som Carsten kunne smutte forbi, mens de enten
holdt helt stille eller var på vej til at navigere sig tilbage på
sporet. Endvidere kom Safety Car’en på banen midt i løbet for
at få en strandet bil fjernet, hvilket samlede hele feltet.
Da løbet blev givet frit igen mistede
Lorenzen en enkelt placering, men kunne stadig køre sig hjem på
en fin 16. plads – med en hel bil.
Foto: MICCAR RACING
Finalen skulle startes fra 19.
startposition, hvilket viste sig at blive held i uheld. Der var et
kæmpe crash lige efter starten, som involverede næsten halvdelen
af feltet på den ene eller anden måde. Igen lykkedes det den grønne
Honda med startnummer 71 at slippe igennem balladen. Desværre
blev løbet stoppet og alle biler sat tilbage på de samme
startpositioner igen – så alt det ”vundne” var tabt igen.
Da starten gik for anden gang var Lorenzen
hurtigt fremme på 11. pladsen og endda helt oppe som 10’er
nogle omgange. Selvom der blev kæmpet hårdt for at forsvare 10.
pladsen, måtte Lorenzen se sig overhalet mod slutningen af løbet.
11. pladsen blev en tangering af sæsonens
hidtil bedste resultat, som sjovt nok kom på seriens anden
gadebane i København.
Selvom Lorenzen lukrerede lidt på at der
udgik så mange biler i heatet, så har teamet gennem hele
weekenden vist, at de begynder at finde farten i Honda’en og kan
være med om placeringerne.
Foto: MICCAR RACING
Der resterer to afdeling af TCR Denmark
2021. Den næste afdeling bliver på FDM Jyllandsringen om
halvanden uge, inden der skal køres på Padborg Park to uger
efter.
MICCAR RACING og Carsten Lorenzen føler sig
rigtig godt rustet til især det første af de to, da det er den
bane i Danmark han har kørt flest omgange på i år, og derfor
har fundet et rigtig godt setup til bilen.
Husk at man nu endelig kan komme på banerne
igen, så der er god grund til at tage til FDM Jyllandsringen den
2. og 3. oktober 2021, for at følge teamet med den
letgenkendelige grønne Honda Civic TCR FK2 med startnummer 71 i
sideruden.
MICCAR
RACING
JJ
Media
|