Ny
udfordring venter Super 2L-kørerne
For
første gang skal deltagerne i OK Oktan 100 Super 2L kørte Night
Race
Fire
afdelinger er nu blevet kørt i OK Oktan 100 Super 2L, men i den
kommende weekend kommer deltagerne til at stå overfor en ny
udfordring. For første gang er klassen med ved Night Race – det
store højdepunkt på Padborg Park, hvor de sidste løb på
programmet køres, efter at solen er gået ned.
Racet har været tæt i den
nye OK Oktan 100 Super 2L-klasse (foto: Morten Kimer Hansen).
Deltagerne
i OK Oktan 100 Super 2L har i år leveret tæt og spændende race
i bilerne, der effekt- og vægtmæssigt er en lettere udgave af
Super GT-bilerne. Bilerne vejer blot 750 kg og har med en
fircylindret tolitersmotor på 230 hk en perfekt balance, ligesom
køreegenskaberne er som i enhver anden racerbil, som er bygget
med kun én ting for øje: race!
Ligesom
Sander Steffensen, Viborg, er Nicolai Nygaard Pedersen, Brønderslev
en af de kørere, som har erfaring med modellen fra andre løbsserier.
Og det er netop nordjyden, som har lagt sig i front i tabellen,
hvor han med en enkelt undtagelse er sluttet hvert eneste løb i
top 3. Men han er blevet udfordret af flere kørere.
Daniel
Träger, Roskilde, har efter flere år i karting taget hul på sin
første banesportssæson, og den 18-årige racerkører har vist,
at han også kan være med, når det er tag over hovedet. Sammen
med Mike Nordby Mathiesen, Varde, har han givet Nicolai Nygard
Pedersen den største modstand.
Selv
om det er første gang, at Super 2L-klassen er med på programmet
ved Night Race, er der dog to kørere, som tidligere har haft
erfaring med at køre race i mørket på Padborg Park. Det er Mike
Nordby Mathiesen og Jacob Ommen, Bylderup-Bov, som begge har en
fortid i OK Mobil 1 Legend Car Cuppen – klassen, som
traditionelt altid har været med på det sene aftenprogram ved
Night Race.
Morten Alstrup
|