CMD
Motorsport skifter ud i DS3 Cup
I
2022 skal der findes en ny mester i DS3 Cup - for den forsvarende
mester, Jacob Sevel, har valgt at søge nye græsgange.
Der er udskiftning på
holdet hos de forsvarende DS3 Cup-mestre fra CMD Motorsport. Jacob
Sevel giver i 2022 stafetten videre til sin bror, René Sevel.
Til
gengæld fortsætter en anden Sevel bag rattet i 2021-mesterens DS3
Cup-racer, for Jacob har nemlig givet stafetten videre til sin bror,
René.
René
Sevel og Nicolai Baltzer fortsætter derfor i DS3 Cup for Bilhuset
CMD Motorsport i den kommende sæson. Og det glæder holdet fra Brædstrup,
at bilen bliver i familien, forklarer René Sevel, som i 2022 for første
gang er at finde i DS3 Cup og for første gang i en forhjulstrukket
bil.
-
Jacob har i flere år prikket lidt til mig og sagt, at han syntes
det kunne være sjovt at se mig køre med i DS3 Cup. Jeg har kørt
Youngtimer og lidt Supercup tidligere, men jeg kunne ikke helt finde
tiden til en fuld sæson sideløbende med at være familiefar og alt
det andet. Men nu er der lidt mere tid, og jeg glæder mig meget til
at komme i gang, forklarer René Sevel. Han fortsætter:
-
Det tiltaler mig rigtig meget, at DS3 Cup er en klasse med ens
biler, og at alle kører på lige vilkår. Det har været meget
forskelligt i de andre klasser, jeg har kørt, men her kommer det
virkelig an på den, der er bag rattet. Nu opstod muligheden så,
fordi Jacob gerne ville prøve noget andet - og jeg tror egentlig
han synes det er meget fedt, at bilen blev i familien - nu er det
bare op til mig at vise, om jeg kan leve op til det, forklarer René
Sevel med et smil.
Netop
familien er et bærende element i CMD Motorsport - og sådan fortsætter
det også i 2022.
-
Vi hygger os helt vildt med motorsporten og fortsætter selvfølgelig
med at køre CMD som et familieteam. Vores far er altid med os ude
og synes det er herligt, at jeg tager over på bilen nu. Samtidigt
har vi fået opbygget et godt kendskab til raceren, så nu er
opgaven mest min. Jeg har altid kørt med baghjulstræk, så der
bliver lidt at lære i omstillingen til forhjulstræk, men det får
vi nok styr på, afrunder René Sevel.
|