Kort
weekend for Eilertsen
Det blev desværre en kort weekend for Team
Eilertsen Racing, da Legends Car Cup Danmark kørte Grand Prix
Danmark.
Teamet fra Espergærde kom til weekenden med
motivationen og selvtilliden i top, efter sejr på hjemmebanen ved
Copenhagen Historic Grand Prix.
Samtidig vidste de også godt, at det
bestemt ikke blev nemt at gentage succesen, da der var næsten 40
biler på banen, heriblandt 9 konkurrerende kørere i Masters
kategorien, som er for kørere over 40 år.
Foto:
JJ Media
Weekenden startede allerede fredag
eftermiddag for Henrik Eilertsen. En 20 minutters træning endte
med 15. hurtigste tid af alle, hvilket var en rigtig fin
placering, i det tætte felt.
Lørdag formiddag skulle den lille blå
racer med startnummer 69 på døren køre tidtagning. Med så
mange biler på banen, var der også utrolig meget trafik, og svært
at få en omgang, uden at der skulle overhales andre kørere. Det
blev til en flot, men alligevel ærgerlig 21. hurtigste tid. Ærgerlig
fordi at det som altid er top-20 kørerne fra kvalifikationen, som
der byttes rundt på, så 20. hurtigste kører skal starte forrest
til løb 1.
Derfor skulle Eilertsen starte 21’er, da
det første løb blev kørt lørdag eftermiddag.
Det blev en god start, men hurtigt begyndte
bilen at føle sig mærkelig, og det kostede nogle placeringer ude
på banen.
Da den var nærmest ustyrlig, var der ikke
andet for Henrik at gøre, end at køre i pit og udgå af løbet.
Hurtigt kunne det konstateres at en del i hjulsophænget var knækket
– noget som holdet aldrig havde oplevet før, på de snart 3
fulde sæsoner, som de har deltaget med de små, hurtige racere.
Men chefmekaniker Bjørn Andersen fik
hurtigt bilen repareret, og gjort klar til det andet løb, som
skulle køres senere på lørdagen.
Foto:
JJ Media
Endelig styrede bilen godt igen, men på vej
til startgridden, ville den pludselig ikke skifte gear, som den
ellers skulle. Så det var en slukøret kører, som trillede ind i
pitten, og ikke fik kørt en eneste omgang i det andet løb.
Da gearkassen er en del af motoren på
Legend Cup racerne, var planen egentlig at skifte til en medbragt
reservemotor, for så at kunne køre søndagens enlige løb.
Motorerne i Legend klassen er plomberede, så man må ikke bare
skrue topstykker m.v. af selv, men det skal gøre af et godkendt
firma. De var også til stede på banen, men da topstykket kom af,
kunne det konstatere at den bruge motor desværre var defekt, og
krævede en større renovering, for at kunne køre.
Og så var det ellers slut på dette års
Grand Prix Danmark.
Foto:
JJ Media
Nu har Team Eilertsen Racing indtil den
13.-14. september til at få bilen klar igen. Her er endnu et af
årets højdepunkter på plakaten, nemlig Night Race eventen, som
slutter med at alle bilerne kører efter mørkets frembrud, så
der er monteret lygter på alle bilerne, foruden en masse kraftige
projektører rundt på banen.
Team
Eilertsen Racing
JJ
Media
|