Marco
Gersager: "Godt at jeg kunne hive et trofæ hjem."
For
anden gang i denne sæson kom Marco Gersager på podiet efter en
afdeling af Lamborghini Super Trofeo Europe. Det skete på Nürburgring
i Tyskland, hvor han sluttede på en andenplads i Am-klassen i det
første af to løb."
Marco
Gersager måtte indstille sig på omskifteligt vejr på Nürburgring
til fjerde weekend i Lamborghini Super Trofeo Europe (foto:
Fotospeedy).
"Det
var godt, at jeg kunne hive et trofæ hjem til gutterne, for det
var en tough weekend for dem," siger racerkøreren fra Solrød
Strand. "Mit mekanikerteam leverede en perfekt bil til mig,
men de fik også deres sag for sig med masser af arbejde. For der
blev kørt hårdt i denne weekend."
"Det
var en tough weekend for gutterne," siger Marco Gersager om løbsweekenden
på Nürburgring (foto: Fotospeedy).
Nürburgring
er et klassisk navn i bilsporten, men selv om det ikke var den
oprindelige bane fra 1927 over mere end 20 km, der skulle køres løb
på, men den 5,148 km lange moderne bane, ventede der masser af
udfordringer for Marco Gersager og GM Motorsport.
"Torsdag
havde vi track walk, hvor jeg fortalte gutterne, at der var risiko
for skrammer, for banen er meget smal," siger Marco Gersager.
"Første træning foregik i silende regn, og der fik jeg
ingen skrammer. Men i den anden i tørvejr, hvor jeg ellers havde
fundet en god rytme, var der en konkurrent, som bankede op i højre
baghjørne, så jeg snurrede rundt, så han også kunne ramme mig
i højre forhjørne. Mekanikerne fik heldigvis rettet det værste
op, så jeg kunne fortsætte træningen og få mere erfaring med
banen i tørvejr."
De
to tidtagninger fandt også sted under forskellige vejrforhold,
for banen gik fra at være våd til at blive tør. Det blev til
placeringer som henholdsvis nummer 4 og 5 til de to løb, og da
det første løb skulle køres lørdag eftermiddag, var banen
atter våd.
"I
race 1 fik jeg en rimelig fin og ren start, og jeg fik nogle gode,
frie omgange, mens det bare regnede mere. Jeg skulle lige mærke,
hvor der var bid på banen," fortæller Marco Gersager.
"Jeg havde en lille episode med en Pro-kører, som ikke var
tilfreds med at få baghjul af en Am-kører, for han satte fronten
ind i siden af min bil. Men gutterne satte et god pitstop op, hvor
jeg kom ud i fri luft, fandt en god rytme uden trafik og fik kørt
mig frem og sluttede som toer i Am-klassen."
Andet
løb sluttede med en sjetteplads i Am-klassen. Og ekstraarbejde
til GM Motorsports mekanikere.
For
anden gang i år kom Marco Gersager på podiet efter et løb i
Lamborghini Super Trofeo Europe (foto: Fotospeedy).
"Det
var ikke helt værdiløst, men jeg havde sat næsen op efter noget
mere," indrømmer Marco Gersager, som også fik en tidsstraf
for at have kørt for hurtigt i pitten.
"Jeg
kom godt med i rullestarten, men Nürburgring er en meget smal
bane, også i første sving. Jeg søgte ellers efter det sted på
banen, hvor der var mest plads, men jeg kom i klemme mellem to
Pro-kørere, og så blev jeg bare mast. Det var kun på venstre
forhjørne, at racerbilen ikke havde fået buler. Jeg var vist på
det forkerte sted på det forkerte tidspunkt..."
|