|
|
|
|
|
C1
Scandinavia leverede varen på Ring
Djursland
|
|
|
Danmarks
nye, budgetvenlige
banesportsklasse leverede
overhalinger, grin og kammeratskab
i metervis ved premiereløbet på
Ring Djursland. |
12
biler var tilmeldt til den
historiske første løbsweekend,
og kørerne i klassen fik i dén
grad noget for det begrænsede
antal penge, de havde investeret i
oplevelsen. For ikke nok med, at
de blev sendt direkte ud i en tællende
tidtagning, så dryppede regnen
fra himlen. Det tog et par
omgange, før det meste af feltet
var kommet op i fart, men ingen
kunne slå MHO-CO anført af Nick
Stentved, der satte pole position
med to sekunders forspring ned til
Torben Nielsen i Sebtor Racing’s
C1’er. |
|
|
Til
gengæld var Sebtor-bilen bedre kørende
i det første løb. Her var der
fortsat vådt på asfalten, og der
blev kørt tæt race i toppen af
feltet, hvor Torben Nielsen
udfordrede først Nick Stentved og
siden Frederik Henriksen i
MHO-CO’s bil. Efter pitstoppet
blev der dog vendt op og ned på rækkefølgen.
Ikke mindst fordi en grusparkeret
C1’er fremkaldte en safety
car-periode. Den fik Anders
Fyllgraf størst udbytte af, mens
flere kørere blev straffet for
ikke at overholde de to minutters
pitstop midtvejs i løbet. Han var
pludselig på andenpladsen bag
Torben Nielsen, der kørte over målstregen
som vinder af det første løb
nogensinde i C1 Scandinavia.
|
Søndag
var vejret vendt og solen skinnede
ned over feltet af C1-biler. Fra
pole position måtte Torben
Nielsen arbejde hårdt for at
forsvare sig mod Nick Stentved og
Frederik Henriksen, der efter lørdagens
skuffelse var ivrige efter at gøre
det bedre i andet forsøg. Det
lykkedes ikke, for bag rattet på
den sølvfarvede C1’er holdt
Torben Nielsen hovedet koldt og kørte
over stregen med fire sekunders
forspring. På tredjepladsen kom
feltets alderspresident, 71-årige
John Lykke Gregersen, der kørte
et stærkt og stabilt løb. |
|
|
Fra
nul til fjerdepladsen på en
weekend |
På
fjerdepladsen kom weekendens store
overraskelse. Kaj Jazukevicius
havde ikke mere end et bestået
licenskursus i rygsækken, da han
fredag ankom til Ring Djursland. Lørdag
kæmpede den midtjyske bilsælger
for at finde grebet rundt på
banen, men i søndagens løb kørte
han imponerende hurtigt og kæmpede
på lige fod med markant mere
erfarne kørere.
|
Og
kæmpet blev der gennem hele
feltet. Der var en tæt og intens
kamp mellem Anders Fyllgraf,
Martin Gregersen, Jan Lylloff og
Tommy Dam Kieffer igennem størstedelen
af løbet, og skal man dømme på
størrelsen af smilene på alle kørernes
ansigter efter det ternede flag,
har weekenden været en succes. |
|
|
Kan
motorsport være underholdende og
actionfyldt med bare 85 hestekræfter
i en godt tilkørt mikrobil?
|
|
|
|
|
|
|
|