Ole
Petersen fastholdt sit greb om Super GT-klassen
Casper
Pilgaard vandt løb, men Frederik Nymark var største udfordrer
Der
var ikke bare én, men hele to tidligere mestre, som vendte
tilbage til feltet, da Selected Car Group Super GT på Padborg
Park tog hul på sin 2024-sæson. Men det ændrede ikke på det
faktum, at Ole Petersen, Bredebro, fastholdt sit greb om klassen.
Bedst i tidtagningen, to sejre og en andenplads i de tre løb
gjorde, at den tredobbelte mester fik en perfekt start på sæsonen.
Michel
Nykjær, Næstved, og Martin Andersen, Viborg, vendte tilbage til
den klasse, hvor de senest blev mestre i henholdsvis 2017 og 2018.
Og begge måtte erkende, at comebacket ikke var nogen nem opgave.
Michel Nykjær kørte to fjerdepladser hjem i de to sidste af søndagens
tre heats, hvor Martin Andersen begge gange sluttede lige bag ham.
Casper
Pilgaard (5) vandt første løb, men Ole Petersen (97) tog sig af
de to efterfølgende
(foto: Stumpphoto).
Det
var i stedet Casper Pilgaard, Ryomgaard, og Frederik Nymark,
Hadsten, som udfordrede den regerende mester i Selected Car Group
Super GT.
Løbsweekenden
blev indledt med, at Steffen Petersen, Bredebro, tog føringen i første
heat foran Michel Nykjær, men den tidligere mester spandt og røg
til den bageste ende af feltet. Snart overtog Casper Pilgaard føringen,
og selv om Ole Petersen gjorde det bedste, han havde lært, kunne
han ikke passere djurslændingen.
I
andet heat var debutanten Alex Maansen, Løgstør, i front over de
første fire omgange, indtil Ole Petersen og Frederik Nymark havde
arbejdet sig op gennem rækkerne, hvorefter de kæmpede om sejren
– en sejr, som Ole Petersen kunne gentage i finalen. Her var han
og Frederik Nymark særdeles jævnbyrdige. Var den ene kører en
tiendedel hurtigere i banens første sektor, var det anden kører
en tiendedel bedre i den næste sektor, og ved det ternede flag
sluttede Ole Petersen med et forspring på bare tre tiendedele af
et sekund.
To
kørere var endnu tættere på hinanden i finalen. Lasse
Andreasen, Kolding, og Alex Maansen kæmpede på et tidspunkt så
tæt mod hinanden, at karrosseridelene på et tidspunkt fløj om
ørerne på banens officials, ligesom begge blev idømt strafbaner
for trængning, inden Lasse Andreasen kunne krydse målstregen som
nummer fem og bedste Am-kører.
Motorsportsgøgler
Morten Alstrup
|