Ole Petersen fastholdt sit greb om Super GT-klassen

Casper Pilgaard vandt løb, men Frederik Nymark var største udfordrer

 

Der var ikke bare én, men hele to tidligere mestre, som vendte tilbage til feltet, da Selected Car Group Super GT på Padborg Park tog hul på sin 2024-sæson. Men det ændrede ikke på det faktum, at Ole Petersen, Bredebro, fastholdt sit greb om klassen. Bedst i tidtagningen, to sejre og en andenplads i de tre løb gjorde, at den tredobbelte mester fik en perfekt start på sæsonen.

 

Michel Nykjær, Næstved, og Martin Andersen, Viborg, vendte tilbage til den klasse, hvor de senest blev mestre i henholdsvis 2017 og 2018. Og begge måtte erkende, at comebacket ikke var nogen nem opgave. Michel Nykjær kørte to fjerdepladser hjem i de to sidste af søndagens tre heats, hvor Martin Andersen begge gange sluttede lige bag ham.

 

Casper Pilgaard (5) vandt første løb, men Ole Petersen (97) tog sig af de to efterfølgende
(foto: Stumpphoto).

 

Det var i stedet Casper Pilgaard, Ryomgaard, og Frederik Nymark, Hadsten, som udfordrede den regerende mester i Selected Car Group Super GT.

 

Løbsweekenden blev indledt med, at Steffen Petersen, Bredebro, tog føringen i første heat foran Michel Nykjær, men den tidligere mester spandt og røg til den bageste ende af feltet. Snart overtog Casper Pilgaard føringen, og selv om Ole Petersen gjorde det bedste, han havde lært, kunne han ikke passere djurslændingen.

 

I andet heat var debutanten Alex Maansen, Løgstør, i front over de første fire omgange, indtil Ole Petersen og Frederik Nymark havde arbejdet sig op gennem rækkerne, hvorefter de kæmpede om sejren – en sejr, som Ole Petersen kunne gentage i finalen. Her var han og Frederik Nymark særdeles jævnbyrdige. Var den ene kører en tiendedel hurtigere i banens første sektor, var det anden kører en tiendedel bedre i den næste sektor, og ved det ternede flag sluttede Ole Petersen med et forspring på bare tre tiendedele af et sekund.

 

To kørere var endnu tættere på hinanden i finalen. Lasse Andreasen, Kolding, og Alex Maansen kæmpede på et tidspunkt så tæt mod hinanden, at karrosseridelene på et tidspunkt fløj om ørerne på banens officials, ligesom begge blev idømt strafbaner for trængning, inden Lasse Andreasen kunne krydse målstregen som nummer fem og bedste Am-kører.

 

 

Motorsportsgøgler Morten Alstrup