Positiv weekend for MICCAR RACING

 JJ Media

Det blev en positiv weekend for Carsten Lorenzen og MICCAR RACING, da sæsonens anden afdeling af OK Mobil 1 Super GT Danmark blev kørt på Ring Djursland.

Den kuperede bane har altid hørt til blandt favoritterne for Lorenzen – måske også fordi det netop var den bane hvor han debuterede på tilbage i 2013.

Holdet kom til weekenden med et mål om at skulle lukke hullet op til de forankørende, og helst også få nogle stykker til at slutte bag den hvide og grønne Mercedes-lignende Mitjet V6 racer med startnummer 71.

 

Der var allerede positive takter at spore i den første træning, hvor det blev til en ny personligt bedste tid på den bane for Carsten. Med 19. og 21. hurtigste tid var det bestemt også godkendt. I den anden træning blev der barberet yderligere en tiendedel af tiden, så stopuret var meget tæt på at stoppe på 50,xxx i stedet for 51,xxx – men det ville forhåbentlig komme.

Lorenzen havde i hvert fald en god mavefornemmelse, da han hoppede i bilen 16.25 lørdag eftermiddag. Han kom stille i roligt i gang med kvalifikationen, og kørte hurtigere og hurtigere for hver omgang. Uheldigvis kom der Safety Car på banen efter blot 5 minutter af kvalifikationen, og herefter lykkedes det aldrig Carsten at få gang i dækkene.

Alligevel havde han fået kvalificeret bilen ind på 22. pladsen.

 

Søndagens kombinerede sponsorkørsel og Warm-Up blev kørt på en optørrende bane. Men for ikke at satse noget, blev der sat regndæk på bilen, for bare lige at få nogle omgange, og sikre sig at alting var som det skulle være forud for de tre løb.

Banen var tørret helt op til eftermiddagens første løb. Det blev et ret kaotisk løb, da hele 5 kørere lavede tyvstart. Heldigvis hoppede Carsten ikke med på det, men kørte et flot og kontrolleret løb, hvor han endda fik overhalet en håndfuld kørere i løbet af de 14 omganges racerløb. Til sidst i løbet blev de særdeles store i spejlende, men Carsten klarede skærene, og kørte bilen hjem på en fin 15. plads. Ydermere blev der igen sat ny personligt bedste omgang for Carsten, hvilket var et tegn på at bilens opsætning var på vej i den rigtige retning, og ikke mindst at køreren kunne udnytte dens potentiale bedre og bedre.

 

Det var også startpositionen til løb 2, hvor der var en masse kamp om pladserne, da der var et par hurtige kørere som havde haft et skidt løb 1, og derfor ville frem i feltet. Det kostede også Carsten et par pladser på første omgang, men han havde en hel bil at kæmpe med gennem resten af løbet.

Det var der så sandelig også brug for, for der blev virkelig presset på bagfra. Men Carsten stod for presset, og kørte det som hen imod slutningen udviklede sig til en sikker 17. plads hjem.

Til finaleheatet skulle den hvide og grønne #71 starte fra 18. position. Her kunne man godt se at det var weekendens sidste heat, for der blev der virkelig gået til stålet. Carsten valgte den sikre vej, og holdt sig ude af de hårdeste af kampene, men avancerede alligevel på et tidspunkt op på 14. pladsen.

 

Hen imod slutningen af løbet blev en af de bagvedkørende lidt utålmodig, og der var kontakt mellem de to biler. Heldigvis kunne Lorenzen holde bilen ude af autoværnet og fortsætte – men et tidstab på 13 sekunder på blot denne ene omgang, måtte han tage til takke med 16. pladsen henover målstregen, hvilket man bestemt heller ikke skal kimse af. Men mere vil have mere – og det må så blive næste gang. Og så satte han for øvrigt en omgangstid på 50,937 i finalen, så det lykkedes at komme under 51 i weekenden.

Der er mindre end 14 dage til næste løb, som køres på FDM Jyllandsringen. Det er nyt terræn for Carsten Lorenzen og MICCAR RACING i Super GT raceren, men er velkendt fra årene 2013-2016 i hans foregående klasse.

MICCAR RACING

 

Hit Counter