Ny prototype til start i Danish Endurance Championship
Team Padborg Park indsætter franskbygget racer i den danske langdistanceserie

 Af Morten Alstrup

Det tekniske reglement for årets Danish Endurance Championship er blevet kraftigt revideret op til denne sæson, hvor der er hentet tydeligt inspiration fra de regler, man anvender i den internationale 24H Series. En af klasserne hedder SP2, og den dækker over specialfremstillede biler, som ikke er modificerede standard- eller sportsvogne. Typisk er det en prototype, silhuet-racer eller racer bygget op over en rørramme, hvor der kun er fremstillet ganske få eksemplarer.

Sådan en prototype er på vej til årets mesterskab, hvor Team Padborg Park indsætter en såkaldt Mitjet 2L-racer i SP2-klassen.

”Bilen er bygget af det franske firma af samme navn, som har levet bilerne til Danish Supertourisme Turbo-serien,” fortæller Tom Pedersen fra Padborg Park. ”Man kan godt sige, at Mitjet 2L-raceren er lillebroren til DST-raceren. Den har en to-liters motor på 215 hestekræfter, og bilen er forsynet med en sekstrins sekventiel racergearkasse fra Sadev.”

Endnu er der ikke fuld bemanding på den bil, Team Padborg Park vil indsætte i årets mesterskab. Teamet søger efter kørere til at deltage i bilen i den kommende sæson.

”Vi tilbyder en arrive’n’drive-mulighed, hvor man blot skal komme med køredragt og styrthjelm og så sætte sig bag rattet af bilen,” siger Tom Pedersen. ”Prisen for en sæson er 96.000 kroner plus moms, og den omfatter ikke bare deltagelse i de fire afdelinger, men også tre testdage på Padborg Park.”