To
esser og tre debutanter starter for M Racing
Racerteamet
er klar med fem biler i Daarbak redoffice Legend Car Cuppen
M
Racing har i de seneste år været et af de mest toneangivende
teams i Daarbak redoffice Legend Car Cuppen, og når den 17. sæson
skydes i gang på Padborg Park den 27. april, stiller man atter op
med fem biler i det store felt.

Sidste år var M
Racing med helt fremme med Joachim Lee Holmstoel (18) og Mirza
Ahmetagic (133), og det satser man også på at være i årets
Daarbak redoffice Legend Car Cup (foto: Stumpphoto).
”Joachim
Lee Holmstoel vandt sidste år mesterskabet, og han har også
valgt at forsvare titlen hos M Racing,” fortæller teamejer
Bjarke Madsen. ”Samtidig tager Mirza Ahmetagic endnu en sæson i
én af vores biler, så vi må sige, at vi står med to gode esser
på hånden.”
Mens
Joachim Lee Holmstoel, Silkeborg, og Mirza Ahmetagic, Randers, har
henholdsvis seks og otte år bag sig i klassen, så er M Racings
tre øvrige kørere alle sammen debutanter, når det kommer til løb
i racerbilerne i 5/8-dels størrelse.
”Den
ene er Kerian Lopez, som kommer fra Billund, hvor han har kørt en
masse på Vandel Gokart Bane, og sidste år var han med i den nye
indendørs turnering i karting, som DASU arrangerede,” siger
Bjarke Madsen. ”Men det bliver første gang, at han skal køre
race i en bil.”
”Vores
to sidste debutanter er Kasper og Sebastian Vej. Ligesom teamet
kommer de også fra Ringkøbing, men vi kender dem også fra
kartingsporten. I de sidste 3-4 år har vi hjulpet dem sparring i
kartingsporten, og da de to brødre gerne ville videre, hjalp jeg
deres far Jørgen med at finde to biler til den kommende sæson.
Og de stiller så op som en del af M Racing.”
Udover
at indsætte fem biler i Daarbak redoffice Legend Car Cuppen
stiller M Racing også med to biler i Selected Car Group Super
GT-klassen.
”Magnus
Madsen skal køre den ene af de to biler, mens vi endnu ikke har
fundet en chauffør til vores anden Super GT-racer,” siger
Bjarke Madsen.
Magnus
Madsen – som tidligere kørte to Legend-titler hjem til M Racing
– vandt tre løb sidste år i den racerbil, som alle i år skal
anvende i Super GT-klassen.
”Vi
har nu arbejdet med de nye Super GT-biler i to sæsoner, og jeg føler,
at vi har fået et rigtig godt kendskab til dem, som vi kan bruge
i 2025. Vi kommer til at møde mange flere konkurrenter i klassen,
men der er mange af dem, som ikke kender racerbilen så godt, som
vi gør, og her tror jeg, at vi har en klar fordel i M Racing.”
Motorsportsgøgler
Morten Alstrup
|